tisdag 25 juni 2013

(C) kastas ut ur alliansen i Sollentuna

Följande meddelande har i kväll gått ut till Centerpartiets medlemmar i Sollentuna:

Hej Centervänner,

Tyvärr måste jag meddela att gruppledarna för (M), (FP) och (KD) idag valt att säga upp allianssamarbetet med Centerpartiet i Sollentuna. De påtalar återkommande att samarbetet fungerat bra i nämnder och styrelser och att vi inte har brutit mot samarbetsavtalet, men säger sig inte ha förtroende för mig.

Orsaken beskrivs främst som att Centerpartiet inte varit tillräckligt "återhållsamt" och att jag "inte läst mellan raderna". Framförallt är det vårt överdäckningsförslag som nu väckt ont blod, men även vårt ställningstagande i frågor som t.ex. nytt kommunhus, försäljningen av Grindstugan, våra val av representanter och vår öppenhet gentemot medlemsgruppen har orsakat slitningar.

Jag kan bara beklaga beslutet och de konsekvenser det får för Sollentunaborna, Centerpartiet och Alliansen.

Jag återkommer med information om praktiska konsekvenser etc. så snart jag vet mer.

Med vänlig hälsning
Anna Myrhed, gruppledare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar